16 Apr


זכיתי היום להכיר איש מכירות שעושה פעולות כדי לא למכור... ונראה לי שהוא עושה את זה לגמרי בלי מודעות. למה? כי אף אחד לדעתי לא הסביר לו שאיש מכירות צריך למכור. 

ומעשה שהיה כך היה. 

בחודש יוני הייתה הטבה של דיגיתל - כרטיס התושב החביב של עיריית תל-אביב יפו – לרכישת כרטיסים מוזלים לתושבי העיר להצגות תיאטרון "הבימה". קפצתי על המציאה ורכשתי לי ולבתי שני כרטיסים לקומדיה, במחיר של 110 שקלים.

 אבל אז הגיע הסגר השני והתיאטרון נסגר.

 התקשרתי בזמנו ל"הבימה" ושם אמרו לי להשאיר את הכרטיסים וכשהתיאטרון יחזור, אוכל להגיע להצגה עם הכרטיסים האלה. לא רציתי להקשות על תיאטרון שממילא נמצא בקשיים והסכמתי. 

לפני מספר ימים קראתי שתיאטרון "הבימה" חזר לפעילות, שמחתי כל כך והרמתי טלפון למוקד המכירות של התיאטרון. 

ענה לי איש מכירות מנומנם קלות, שאכן וידא כי יש הזמנה על שמי, אבל הודיע לי שהקומדיה הספציפית הזאת כבר לא רצה. 

התכוננתי לכך מבעוד מועד ובחרתי קומדיה אחרת שהתחילה לרוץ בתיאטרון. 

את רוצה זיכוי על הכסף הזה, או כרטיסים במקום? שאל. 

כן, ברור שכרטיסים, אמרתי לו. אם הייתם מחזירים כסף זה היה צריך להיעשות כבר לפני כמעט שנה... לא עכשיו. אוקיי, אמר לי, אני רק מיידע אותך באפשרויות. ואז נעלם לדקות ארוכות מהקו כדי לברר האם יש לי אפשרות להגיע לקומדיה האחרת בתאריך שנקבתי. 

לבסוף חזר אליי. אני מצטער, אמר, אבל החליפו לנו את כל המערכת הממוחשבת ואני לא יכול להעביר את הכרטיסים ההם אל המערכת החדשה... אז מה, לא הבנתי, אתה מעדיף לתת לי זיכוי מהכסף ששילמתי ואני לא ממש מעוניינת לקבל חזרה במקום שני מושבים באולם, שממילא מן הסתם יש בו מושבים ריקים, כי עדיין לא רבים מגיעים לתיאטרון? מצטער, הוא אמר לי, אני יכול להחזיר לך את הכסף ותיקני מחדש את הכרטיסים.. וכמה עולים הכרטיסים? שאלתי, אז הוא אמר שבמבצע אפריל רק 88 שקלים לכרטיס... ובמאי יהיה עוד יותר יקר. 

חשבתי לרגע... אולי לקחת רק כרטיס אחד? כי אולי את זה בתי לא תרצה לראות? ובעודי חושבת, והוא יודע שאני חושבת בחיוב, הוא האיץ בי: אז מה המספר המלא של כרטיס האשראי שלך, כדי שאחזיר לך את הכסף? (כי היו לו במסמך רק ארבע הספרות האחרונות). כאן נכנעתי. מה בוער לי בעצם להזמין עכשיו? ואולי בעתיד יהיה מבצע עוד יותר טוב? שלפתי את כרטיס האשראי, הקראתי לו את המספרים והוא החזיר לי את הכסף שלא רציתי... והוא כנראה היה ממש מרוצה שהצליח לא למכור לי כלום אלא אפילו לגרום להבימה להפסיד 110 שקלים. אכן, איש מכירות למופת...

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.